Column

Goedkoop is duurkoop

“Lees je eigen column eens wat beter” 

Wat ben ik een ontzettende domoor. Omdat het tegen de kerst aanloopt hou ik het bij deze kwalificatie. In mijn vorige column maakte ik wat opmerkingen over bedrijven die makkelijk overstapten voor een laagste prijs en eigenlijk niet verder kijken dan die prijs.

Nou ja hoor, zo iemand ben ik dus ook. Al sinds jaar en dag ben ik een tevreden klant van een Koninklijke internetprovider. Je weet wel, zo’n all-in-één pakket, via de glasvezel, tv-kastjes erbij en eigenlijk niks aan de hand denk je dan. Met de laatste standaard prijsverhoging begon er wat te kriebelen. 

En alsof Facebook het in de gaten had kwam daar een hele mooie aanbieding voorbij! Een palindroom van een bedrijf met frisse kleurtjes én een aanbieding die ik niet kan weerstaan. 1.000 MB up en down, tig tv-zenders en het eerste half jaar half geld. Nou die moet ik hebben.

Zonder thuis te overleggen drukte ik op de “kopen-knop” en binnen no-time was de opzegging door die aardige partij geregeld, een doos met benodigde materialen thuisbezorgd en een afspraak om de boel te installeren gemaakt. Heerlijk die doortastende aanpak. 

Maar toen…. 
Binnen een half uur was de installatie door een oprecht superaardige monteur geregeld en alles zag er goed uit. Maar net na zijn vertrek begon de ellende; al m’n wifi lampen hadden er geen trek meer in, m’n luxaflex dacht doe het zelf maar en de app op mijn tv bleek toch niet zo handig te zijn als verwacht.  

De volgende ochtend bleken de wifi stralen niet echt verder te reiken dan de meterkast of door de verdiepingsvloer heen te komen en werden de beloofde 1.000 MB teruggebracht naar een MBtje of 20. Dit voelde bijna weer als inbellen via ISDN, ik miste alleen het gepiep van de telefoon. 
Dan maar bellen! 

Deze kleurige internetprovider heeft leuk verkocht de laatste tijd want het duurt even om langs het zelf te kiezen wachtmuziekje te komen. De ontzettend aardige dame van de services desk heeft mijn probleem met veel medelijden aangehoord en ondertussen een extra wifiversterker en tv-kastje voor een leuk prijsje aan mijn abonnement toegevoegd. Maar het is een drukke maand he. Dus wacht ik al een weekje of wat op mijn beloofde reddingsboeien én het telefoontje van de technische dienst om de wifi perikelen van mijn sneller dan snelle internet op te lossen. 

Gelukkig kent m’n vrouw mij al langer en kan ze het afdoen met, “goh, wat een verrassing Berrie. Zeker goedkoper, heb je je laatste column al gelezen?”. In deze column vertel ik namelijk waarom goedkoper niet altijd beter is en dat blijkt maar weer.

Om de aanstormende kerstvrede te bewaren heb ik deze te verwachten kwinkslag ook als een grote kerel opgenomen en kan ik alleen maar zeggen dat ik een domoor ben. 

Beste Koninklijke internetprovider, waarvan ik zojuist ben overgestapt. Ik zit nu helaas een jaartje vast, maar ik hoop dat ik daarna weer klant bij jullie mag worden. En nee ik hoef dan geen mooie aanbieding.  
 

Berrie van Gils
Auteur Berrie van Gils Commercial Director Persoonality

Meer artikelen

Meer dan een fooi
Meer dan een fooi
Komkommertijd
Komkommertijd
Mag ik alstublieft een 10 van u?
Mag ik alstublieft een 10 van u?